Mistä kaikki lähti?
Oli synkkä ja myrskyinen tammikuun ilta alkuvuodesta 2023, kun Juuso ja Miikka olivat ajelemassa Vantaan seudulla kohti golfsimulaattorivuoroa.
Matkalla jauhettiin niitä näitä milloin mistäkin, kuten tapana oli. Molemmat olivat innoissaan siitä, että kohta pääsee taas antamaan golfpallolle kyytiä, vaikkakin se oli tehtävä kohti valkokangasta 15 neliön kokoisessa varasto-osakkeessa. Ulkona se ei tulisi olemaan mahdollista vielä moneen kuukauteen.
"Oon muuten pyöritelly mielessäni yhtä ideaa..." Mise aloitti. "Tiiätkö kun jengi lyö kynttilöitä ja sit siihen mailaan jää hirveet naarmut, miks kukaan ei tee siihen mitään suojia?" "Ihan hyvä pointti" vastasin ja mielessäni mietin, että niinhän se taitaa omaakin draiveriani muutama jälki koristaa. "Ajattelin, että miks ei alkais itse tekemään sellaisia suojakalvoja puumailoihin ja draivereihin, varmaan jengi ostais. Niitä vois olla eri värisiä ja niillä vois suojata mailaa ja samalla koristaa niitä. Vähän niinku lätkämailan erkka." Tän saman idean Miikka speksasi vielä Markukselle tyyliin jossain penkkisarjan lomassa kuntosalilla Kuopiossa.
Siitä se idea sitten lähti yrityksen perustamiseen. Verkkokauppaa ruettiin suunnittelemaan ja suojakalvotkin saatiin myyntiin vielä saman kevään aikana. Tuotteen, ja lopulta koko brädin nimeksi tuli Skymarx Golf - tunnetaanhan kynttilänjäljet tuon vähän isomman rapakon takana nimellä skymark tai sky marks.
Sittemmin tuotekatalogi on vähän kasvanut, ja hommasta alkanut kehittymään vakavasti otettavaa liiketoimintaa - pilke pidetään kuitenkin silmäkulmassa aina.
Tutustu meihin vähän tarkemmin
-
Miikka Tuovinen
Miikka on Kirkkonummen kasvatti ja golfari Jumalan
armosta. Tältä mieheltä et montaa yli 80 lyönnin kierrosta kesältä todista. Etuysin jälkeen nautitut huurteiset ja sikarit saavat yleensä koneen lämpiämään ja takaysin täyttymään punaisista merkinnöistä. Kokonaisvaltainen
golfnautiskelija, joka rakastaa kaikkea golfiin liittyvää. Tulevaisuuteen
Miikka on pyöritellyt myös mahdollisia PGA opintoja. Miehen ensimmäistä holaria
päästiin todistamaan kesällä ’23 Revontuli Golfissa. -
Juuso Koistinen
Juuso on golfin myöhäisherännäinen, joka ajautui lajin pariin koronapandemian
saattelemana. Juusoa voidaan pitää porukan grindaajana, joka laittaa tunteja
sisään niin harjoituspaikoilla, kentällä, kuin internetissä etsien uusia swingivideoita,
joista ammentaa vinkkejä peliinsä. Tasaisuus ei ole Juuson pelin kantavia teemoja
ja välillä lyönti on hukassa kuin Paavo Väyrysen kannattajakortit, mutta silti mies
palaa mailan varteen pienistä hermoromahduksista toivuttuaan. -
Markus Korhonen
Markus on nuoruuden innokkaan golfaamisen jälkeen
ottanut hetken aikaa lajista happea ja sittemmin palannut pelikentille tekemään
tuhojaan. Markuksen tavaramerkkejä ovat järjettömän pitkät draivit, jotka ovat
useammallakin par4 väylällä antaneet kunnon säikäytyksen lipulle. Niinä päivinä
kun draivit pysyvät ladussa, on Markuksella kaikki mahdollisuudet haastaa jopa
kentän ihannetulosta. Putteria sen sijaan on kuultu joissain yhteyksissä verrattavan
jopa palavaan roskikseen.
Visio
Skymarx Golfin visio on olla Suomen johtava golfverkkokauppa sekä golfbrändi.
Tavoitteenamme on viestiä brändinä sellaista "rapatessa roiskuu" - asennetta. Joskus lähtee kynttilä, kun lataa draiviin aivan kaiken, mutta mitä sitten? No okei, varmaan pelikaverit heittää siitä jonkun kevyen kenttävittuilun, mutta kyllä sekin iloksi muuttuu. Otetaan yhdessä siitä pelaamisen ilosta kaikki irti.
Me ei olla hajuton ja mauton, vaan me ollaan Skymarx Golf.
Missio
Skymarx Golfin missio on taata laadukkaita ja hyödyllisiä golftarvikkeita ja -asusteita Suomen jokaiselle golfarille etelästä pohjoiseen ja vauvasta vaariin - pelaajan taitotasosta riippumatta.
Brändimme on syntynyt ennen kaikkea rakkaudesta lajiin, ja sen vuoksi kaikki tuotteemme ovat varmuudella sellaisia, joita itsekin käytämme.
Strategia
Visiomme toteuttamiseen tarvitaan paljon pitkäjänteistä työtä. Jokapäiväisessä elämässä se tarkoittaa jokaisen tilauksen huolellista sekä nopeaa käsittelyä, verkkokaupan jatkuvaa kehitystyötä ja toistuvaa pohdintaa siitä, miten voimme palvella asiakkaitamme vieläkin paremmin.